BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 2 December 2014

INDAHNYA HIDUP ISLAM




SOALAN 
"Kalau isteri sakitkan hati suami, 
tandanya durhaka pada suami. 
Tapi bagaimana jika suami sakiti hati isteri.?"

JAWAB USTAZ

"BERDOSA juga lah. 
Cuma tidak ada istilah suami durhaka pada isteri,
 tapi suami akan ditanda Malaikat sbgai durhaka pd AllahSWT.

Kerana isteri ...  rezekimu bertambah.
Kerana isteri ... maka lahirlah zuriatmu.
Kerana isteri ... makan, pakaian mu dijaga.
Kerana isteri ... tenang hati mu.
Kerana isteri ... lembut pemandangan mata mu.
Kerana isteri ... satunya manusia 
yang boleh melihat cacat celamu yang tersembunyi 
dari pandangan matamu dan masih menerimamu seadanya ...
Janganlah sakiti hati mereka ... ingatlah setiap pengorbanan mereka
 walaupun kecil dimatamu ...  besar bagi dirinya.
Setiap peluh yang menitik untuk   ...
 setiap airmata yang mengalir untuk anak-anak dan suaminya ...
adalah salah satu tanda dia isteri yang terbaik buatmu ...
wahai yang bergelar suami.

RENUNGAN BUATMU SUAMI

Mengapa WANITA sering menangis?

JAWAB ALLAH

Kerana WANITA itu unik
 Aku ciptakan sebagai makhluk istimewa ...
AKU kuatkan bahunya untuk menjaga zuriatnmu ...
AKU lembutkan hatinya untuk memberimu ketenangan ...
AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia ...
AKU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang 
saat yang lain menyerah ...
AKU beri dia naluri untuk tetap menyayangi ...
walau dikhianati oleh teman 
walau disakiti oleh orang yg disayangi ...

Kerana WANITA makhluk kuat 
Tapi jika suatu saat dia menangis ...
itu kerana KU beri airmata 
untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru ...

 Kerana WANITA sangatlah istimewa
Kirimkan pada WANITA yg kamu sayangi ....
 Kirimkan juga pada lelaki agar mereka menghargai WANITA ...
agar tahu bahwa WANITA

Ciptaan Allah Yang Amat Istimewa ...


0 comments: