BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 30 August 2016

KETENTUAN ALLAH

Satu perkara. .
Yang menjadi punca bahagia. .
Apabila faham apa yang dimaksudkan dengan ketentuan. .

Di setiap satu perkara. .
Di setiap satu kejadian. .
Adalah satu ketentuan. .
Pertemuan, perpisahan, jodoh, ajal, & maut. .
Segala itu satu ketetapan yang telah ditentukan oleh Tuhan. .

Sedarlah kawan. .
Sekuat mana aku mengejar,jika bukan itu yang ditentukan milik aku maka bukanlah milikku. .
Sejauh mana aku belari bersembunyi,jika telah ditentukan aku bertemu maka ku temu lah itu. .
Usaha adalah satu sebab sebagai perkara tanpa harapan. .
Sesungguhnya aku benar-benar redha atas setiap kejadian. .
Aku benar-benar terima dengan segala yang ditetapkan. .
Aku percaya pada qada'&qadar itulah ketentuan. .


Percayalah. .
Jika aku dapat apa yang aku kejar, aku syukur keatas Tuhan. .
Jika gagal ku dapat apa yang dikejar, aku syukur keatas Tuhan. .
Kerana telah ada satu tulisan, pada awal kehidupan hingga pengakhiran. .
Di Loh Hul Mahfuz. . Perjanjian Tuhan. .

"La tataharraku dzarratun illa bi idznillah" (tidak akan bergerak satu dzarah pun melainkan atas izin Allah)

Setiap satu itu telah nyata baik buruknya. .
Sedarlah, segala kejadian adalah disebalik kebaikan. .
Percayalah dengan sesungguh-sungguh kepercayaan. .
Allah telah merancang setiap satu kejadian pada kita punya kehidupan. .
Janganlah sedih,janganlah merungut. .
Sebab itu yang terbaik dan sebaik-baik kejadian yang telah diaturkan oleh Tuhan. .
Berbahagialah dengan setiap satu pertemuan. .
Berbahagialah dengan setiap satu perpisahan. .
Berbahagialah dengan setiap satu kejadian. .
Tanda setuju kita atas aturan Tuhan. .

Kembalilah pada fitrah kehidupan. .
Janganlah kita hanyut dalam lumrah khayalan. .
Sedarlah, bangkit dari lamunan. .
Kita telah lena dalam lakonan. .
InShaaAllah, kesedaran datang perlahan-lahan. .

Aku cakap atas nama pesanan. .
Terima kasih pada Tuhan. .
Atas sebab kau ditentukan membaca aku punya tulisan. .
Terima kasih kawan-kawan. .

Assalamualaikum. .

#KasturiUmmah 


@DakwahQalbi

0 comments: